måndag 22 augusti 2016

Min rumpa är bra att ha!

Har haft svårt för Lady Dahmer tidigare, men nu tycker jag verkligen om det hon skriver. Jag är nog lite kär i henne, faktiskt!

Tror en anledning till att jag haft svårt för henne är att jag inte alltid fattar ironi, speciellt inte i text.

En dag när jag inte hade sovit så mkt (hade flow under natten, hade scrappat massa...), därav inte var på så bra humör, blev jag jätteirriterad när jag såg på instagram att hon skrev att hon hade "fött ett odjur ur fittan" (LD syftade på att bebisen vägde över 5 kg).

Jag är inte van att man pratar så om barn, jag tyckte inte det var rätt att göra så inför så många följare.

Sen tycker jag att hon varit otrevlig mot folk som kritiserar henne på bloggen. Och jag har väl inte hållt med i allt hon skrivit.



Men när jag har sett henne i TV och hört henne i radio gillar jag henne mer. Till exempel här!



Jag har märkt det senaste att jag ibland (ofta?) missuppfattar folk, speciellt när de skriver till mig - till exempel sms, det gäller även vänner som jag känt nästan hela mitt liv. Därför kanske det inte blir så konstigt om jag missuppfattar folk jag inte känner så väl när de skriver något.


Bilder från LD:s blogg!

Jag stöttar verkligen Lady Dahmer i hennes kamper. Mot kroppshetsen. Själv har jag ägnat massa tid åt att tänka att min rumpa är så stor. Oavsett hur mycket jag vägt har jag tänkt att den varit så stor. Men nu tycker jag att den är snygg faktiskt, bra att ha. Vore mycket värre om jag inte hade haft någon rumpa.

Man får vara glad åt det man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar